Cita-Cita CikGun

Hey gais,

Semua orang punya impian dan cita-cita. Salah satunya sebab untuk mencapai impian tersebut ialah korg kena berusaha untuk mencapai apa korg nak capai tu betul x? Persoalannya disini, tercapai x impian tu sampai harini??

Masa tadika dulu cita2 nak jadi ahli bomba HEHE.. Dah sekolah menengah nak jadi arkitek pulak. Tapi dah abis SPM dpt nurse makanya aku pun masuk la salah satu kolej swasta y ada kat KL ni. Actually, aku memang xminat dengan nurse ni sbb rasa nak pitam bila tgk darah.. Tapi demi parent yang nak sangat aku jadi nurse in future so ikut je la.. Hari2 pujuk diri supaya semangat bila tengah study.. Alhamdulillah 3 tahun aku dah abis buat Diploma.

Setel bab study nak masuk alam pekerjaan pulak.. Orang kata bila dah study dah ada basic untuk kita keje kan. Tapi kali ni aku lari bidang dari study nurse tepesong keje bidang lain.. Asalnya mmg nak keje sementara waktu je, dah setaun keje macam best pulak.. Tapi dalam masa sama try jugak apply gomen tapi belum rezeki. Penahla dapat nurse tentera tapi mental macam xkental je nk kena raging sebelum nak jadi nurse askar. Sudahnya sampai la sekarang keje bahagian opis je..

Teringin jugak nk amek cert bidang yang aku ceburi sekarang tapi... rezeki tu belum terbuka untuk aku.. Mesti ada je halangan bila nk sambung dari segi kewangan, famly & etc.... So benda tu jadi pending sampai sekarang. Kdg2 terasa macam looser sebab xde keje yang better. Bukan xbersyukur dengan keje sekarang tapi selama 5 tahun keje macam tu je macam xde perubahan. Starting dari company kecik sampai company yang strong tapi target aku xkesampaian. Penah terpikir nk jump ke company besar yang banyak lagi experience tapi memikirkan aku xde backup cert keje aku sknk ni terus jadi down.. Orang xkan pandang pun dengan Dip yang kau gendong selama ni sbb bidang tu xsama. So aku tabahkan hati untuk stay je kat sini dulu..  InsyaAllah satu hari dengan adanya bekal pengalaman aku selama ni ada lah bosses yang ternampak wujudnya aku untuk membantu mengembang kan company dorg walaupun xbanyak. Korg doa2kan lah untuk CikGun okay.. #Pray4Anggun

Much Lope;
Anggun

Comments

  1. kita sama la cik gun oii.. kami study animal science, lepas tu pi keja bidang construction. hahaha. sebulan kami blur

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. kami pun blur jugak mula2 masuk construction. setahun jugak start frm beginner.

      Delete
  2. kita sama la cik gun oii.. kami study animal science, lepas tu pi keja bidang construction. hahaha. sebulan kami blur

    ReplyDelete

Post a Comment